بازدید دانشجویان رشته «سلامت در بلایا» از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران
در راستای تقویت پیوند میان آموزشهای آکادمیک و تجربیات عملیاتی، دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته «سلامت در بلایا»، با حضور در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از نزدیک با فرآیندهای تصمیمگیری و زیرساختهای پاسخگویی به حوادث در کلانشهر تهران آشنا شدند.
این بازدید علمی که با پیگیری دکتر نصیری (رئیس سازمان)، حمایت دکتر خانکه و هماهنگی دکتر احمدی صورت گرفت، با هدف بررسی میدانی تجهیزات و ظرفیتهای مدیریت بحران برگزار شد. دانشجویان در جریان این برنامه، از بخشهای کلیدی سازمان از جمله «مرکز هماهنگی عملیات اضطراری (EOC)» و «مرکز سیار هماهنگی عملیات اضطراری (MEOC)» بازدید کرده و با سازوکار بهرهبرداری از این مراکز در شرایط اضطراری آشنا شدند.در بخش دیگری از این بازدید، دکتر نصیری، ریاست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در نشستی تخصصی به تبیین دستاوردها و رویکردهای نوین سازمان پرداخت. بازخوانی تجربیات مدیریت بحران در دوران دفاع مقدس و تحلیل درسآموختههای آن دوران از منظر مدیریت عملیاتی، از جمله مباحث محوری مطرح شده در این نشست بود که مورد استقبال و توجه ویژه دانشجویان قرار گرفت.این برنامه که با هدف توانمندسازی دانشجویان و آشنایی با چالشهای واقعی مدیریت بحران در کلانشهرها برگزار شد، گامی مؤثر در جهت تربیت نیروی متخصص و کارآمد برای آینده کشور محسوب میشود.
نظر دهید